Missa inte vårt nya premiesystem.
Handla för minst 4 000 kr och få en kostnadsfri gåva.
Varukorg
Din varukorg är tom.

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris exklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms och frakt. En administrationsavgift på 49 kr ex. moms tillkommer vid fakturering per brev. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Samtliga priser på möbler gäller svart klädsel. Pristillägg vid annat färgval.

Observera att till dess att de beställda produkterna är erlagda med full betalning så äger Hairstuff i Sverige AB alla varor.

SveaWebPay Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Hairstuff i Sverige AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa Svea Ekonomi på 08-51493113 för närmare information.

 

Reklamationer
 

Det är köparens/mottagarens skyldighet att undersöka produktens skick och att rätt produkt har levererats!

  • Felaktig, saknad eller skadad produkt skall reklameras till Hairstuff i Sverige AB inom 48 timmar från det att leveransen har mottagits. Därefter gäller det inga retur/reklamationer. Vid speciella fall kan Hairstuff i Sverige AB ombesörja retur/reklamation, kontakta alltid vår kundtjänst vid eventuella tveksamheter.
    Telefon: 0660-431100 mail: info@hairstuff.se
  • Leverans av möbler/inventarier gäller s.k. DOA (Dead On Arrival) och skall reklameras inom 72 timmar från mottagen leverans. Därefter hanteras skador, brister, m.fl. enligt garantivillkoren från respektive tillverkare.
     

Inredning

Då all vår inredning beställs efter kundorder så är den att betrakta som specialsortiment därför gäller ingen ångerrätt eller öppet köp.
Det åligger kundens ansvar att ta reda på information om mått så som höjd och längd innan beställning, samt att sedan kontrollera mot orderbekräftelse.
Det mesta av denna information finns på vår hemsida vid respektive artikel.
Inbärning: Transporter gäller till kundens dörr. Önskas inbärning bokas detta separat, innan leverans från vårt lager.

Frakt tillkommer på all inredning.

Allmänt vid installationer av inredning, bl.a. Schamponering,
Samtliga installationer skall fackmannamässigt utföras av behörig personal. Garanti gäller ej vid t.ex. vattenläckage som uppkommer genom dålig tätning, felanslutning, m.m. eller vid felaktiga el installationer.
 

Returer/ånger

Inredning och elektronik samt arbetsverktyg får reklameras inom 72h från mottagandet.
Övriga produkter/varor så som shampoo, mask, balsam osv gäller ångerrätten 5 arbetsdagar från mottagandet.
Kontakta kundtjänst för vidare information eller funderingar: info@hairstuff.se


Köparen ansvarar alltid för returneringskostnaderna
Produkten som returneras skall då levereras i oskadat skick i sin originalförpackning och innehålla samtliga delar. Om den returnerade produktens försäljningsförpackning inte är i säljbart skick debiteras köparen enligt gällande prislista.
Köparen ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Lägg en lapp i paketet där det tydligt framgår vem paketet kommer ifrån, (organisationsnummer) samt att det tydligt skall framgå att du ångrar dig.

För att en retur skall godkännas måste kunden få skriftlig bekräftelse innan returen kommer in till oss. Vi mottar ej returer före Hairstuffs utförande av bekräftelse. Bekräftelse tillhandahållas via e-post.

Garantier och service

Alla Elprodukter och frisörinredning som säljs hos oss kommer med ett års garanti, gäller vid fabrikationsfel. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Garantin gäller inte heller vid handhavande fel eller vårdslös användning. Om du till exempel tappar produkten i golvet eller på annat sätt ågör produkten skada gäller ej garantin. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Leveranser

Alla ordrar över 1500kr exkl moms levereras fraktfritt.
Vid ändring av leveranssätt, från företagspaket till ombud tillkommer en avgift på 150kr.
Ej uthämtade paket hos ombud returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
Observera att vid inköp av frisörinredning så tillkommer frakt, 500kr - 1500kr beroende på vikt.
Alla varor är försäkrade om Hairstuffs fraktavtal används vid leveransen. Vi står för risken för varorna ända fram till din leveransadress. Om olyckan är framme måste du notera transportskadan direkt på fraktsedeln samt kontakta oss inom sju dagar.

Beställningar som läggs före kl 13:00 skickas vanligtvis samma dag från vårt lager.
Undantag kan förekomma.

 

 

 

Frisör/stylist elever

För elever gäller begränsad tillgång till sortimentet, färgsortiment, blekning samt väte får ej köpas.

Kundtjänst

0660 - 43 11 00

Har du några frågor eller andra funderingar kring vår verksamhet eller våra produkter får du gärna kontakta oss.
Nedan hittar du svar på hur du handlar, leveranstider och köpvillkor. Du får givetvis även kontakta oss så hjälper dig eller besvarar din fråga så snart vi kan (senast inom 48 timmar om du skickar e-post). Saknar du någon produkt som du tycker att vi skall ta in i vårt sortiment är du mer än välkommen att höra av dig till oss!